
“I början av december har vi en första analys av undervisningens kvalitet på en pilotskola utifrån vetenskaplig grund. Vi har under höstterminen observerat undervisningen i varje klassrum och samlat data. Vi har kommit igång med en systematisk metod som leder till att ALLA lärare blir bättre på att undervisa för studiero, motivation och lärande. Vi har gått från att känna till att börja veta. Vi har fått egna erfarenheter och kan sedan fortsätta med systematiken och utveckla skicklig undervisning i varje klassrum.”
I vårt webbinnarium den 17/6 visar vi tre olika sätt att göra verklighet av ovanstående.
Samtidigt presenterar vi nu ännu mer konkret framgångsfaktorerna från metoden i den forskningsrapport som under det här läsåret har laddats ner 42.000 gånger.
Om du har missat den, så beskriver den en metod som ledde till att ALLA 188 lärarna på 14 skolor blev signifikant bättre på att undervisa för studiero, motivation och lärande.
Webbinariet hålls kostnandsfritt mellan 08.00 och 09.00 den 17/6. Välkommen!
———————-
Så här mycket bättre blev undervisningen på alla skolorna i Örkelljunga kommun HT2024
Så här mycket bättre blev undervisningen på Nottebäcksskolan i Uppvidinge kommun på 24 månader
Så här mycket bättre blev undervisningen på de 3 Olympicaskolorna efter 1 termin

Skicklig undervisning i varje klassrum