
Nedan hittar du 10 dimensioner av undervisningsskicklighet som 160 forskare i 15 lรคnder har bevisat till leder till studiero, motivation och lรคrande fรถr eleverna. Markeringarna visar tre dimensioner av undervisningen som starkt interagerar fรถr att genomfรถra det kompensatoriska uppdraget – utifrรฅn erfarenheter frรฅn 4.000 systematiska lektionsobservationer i svenska klassrum. Observationerna รคr genomfรถrda av vรฅra partners Skolkompaniet/Fibbla Kompetens.
โข Mรฅl som utgรฅngspunkt fรถr lรคrande
โข Lรคrandemiljรถ
โข Elevernas delaktighet i lรคrandet
โข Synliggรถrande av lรคrande
โข Anvรคndning av respons fรถr lรคrande
โ
Lektionens planering och genomfรถrande
โข Lรคrarens ledarskap i klassrummet
โ
Stรถd till elever med olika behov
โข Anvรคndning av rutiner
โ
Samarbetslรคrande
Hur har lรคrarna pรฅ din skola trรคnat eleverna i olika former av samarbetslรคrande?
I utbildningenย Detta Gรถr en skicklig lรคrareย gรฅr vi pรฅ djupet kring de olika dimensionerna fรถr att starta resan mot samsyn och fรถrtrogenhet kring observationsunderlagetย Undervisningsskicklighet i praktiken (USiP).
Vi gรฅr dรฅ igenom det man kan se att lรคrare GรR kring de dimensioner som mest pรฅverkar: studiero, lรคrandeprocessen och det kompensatoriska uppdraget
Utbildningen genomfรถrs i tvรฅ olika versioner mot mรฅlgrupperna:
– Rektorer
– Lรคrare
Intresserad?ย Kontakta oss fรถr att boka utbildningen
PS. De tio dimensionerna samvarierar. Med andra ord, nรคr lรคrare utvecklar flera eller alla dimensionerna fรฅr det รคnnu stรถrre effekt fรถr elevernas studiero, motivation och lรคrande.

Skicklig undervisning i varje klassrum