
Hur förbättrar man elevresultaten i en skolorganisation med 2.400 skolor? På 2000-talet gick Londons skolor från att vara de sämst till de bäst presterande skolorna i England.
I den årliga rapporteringen om skolresultat i England visade det sig för några veckor sedan att fortfarande skapar Londons skolor mer lärande än alla andra skoldistrikt i landet. Läs mer här.
På Bokmässan i Göteborg berättar mannen som blev adlad för sina insatser för Londons skolor, Prof. Sir George Berwick, om strategin och genomförandet.
De satta fokus på evidensbaserad undervisning för lärande i varje klassrum. De hade den typ av plan som gör att man kan gå från A (nuläge) till B (önskat läge) medan alla kan förstå var man är på resan och alla kan se när man kommit fram. Läs om hur Sir George beskriver detta (planen) kring det 3-åriga projekt i Örkelljunga kommun där han är rådgivare.
Lyssna på Sir George
Fredag 26/9 kl. 17.00 – 18.00
Lördag 27/9 kl. 10.00 – 12.00 och 14.00 – 15.00
I monter (C02:33)
Undervisningsskicklighet i praktiken (USiP) –
Sveriges viktigaste bok för elevernas och vår framtid
———————————————

Skicklig undervisning i varje klassrum