Ny forskningsrapport
OBS. Rapporten fick ett annat namn än det som ursprungligen var tänkt och heter nu Undervisning med uppseendeväckande brister – så blev den signifikant bättre. Ett samarbete mellan Bitr. prof. Marcus Samuelsson och Prof. Joakim Samuelsson vid Linköpings Universitet samt Skolkompaniet/Fibbla Kompetens och BRAVOLesson.
Rapporten visar att det är både brådskande och möjligt att utveckla undervisningen. Den handlar om alla 504 lärarnas undervisning på 30 grundskolor i jämförelse med konkreta beskrivningar av det som 120 forskare i 14 länder kommit fram till att lärare GÖR när elever LÄR:
Så blev ALLA 188 lärarnas undervisning blev signifikant bättre
Läs en summering av rapportens insikter:
- Utbredda och okända brister i undervisningen
- Fokus var inte på att lära, utan på att göra
- Alla lärares undervisning blev signifikant bättre
- Lärare tyckte det var konkret och positivt
- Brådskande och möjligt att utveckla undervisningen
Skicka rapporten till mig, tack!
Skicklig undervisning i varje klassrum