Ny forskningsrapport

 

OBS. Rapporten fick ett annat namn än det som ursprungligen var tänkt och heter nu Undervisning med uppseendeväckande brister – så blev den signifikant bättre. Ett samarbete mellan Bitr. prof. Marcus Samuelsson och Prof. Joakim Samuelsson vid Linköpings Universitet samt Skolkompaniet/Fibbla Kompetens och BRAVOLesson.

Rapporten visar att det är både brådskande och möjligt att utveckla undervisningen. Den handlar om alla 504 lärarnas undervisning på 30 grundskolor i jämförelse med konkreta beskrivningar av det som 120 forskare i 14 länder kommit fram till att lärare GÖR när elever LÄR:

 

Så blev ALLA 188 lärarnas undervisning blev signifikant bättre

Läs en summering av rapportens insikter:

  1. Utbredda och okända brister i undervisningen
  2. Fokus var inte på att lära, utan på att göra
  3. Alla lärares undervisning blev signifikant bättre
  4. Lärare tyckte det var konkret och positivt
  5. Brådskande och möjligt att utveckla undervisningen

 

Skicka rapporten till mig, tack!

BRAVOLesson logo

Skicklig undervisning i varje klassrum

 

+46 (0)10 - 516 40 90