Tema: Professionsutveckling i praktiken
Förbättrad undervisning som ett resultat av observationer och coachande samtal
–Analysen av för- och efterobservationer visar på betydande utveckling. Seminarierna diskuterar hur förändringen av lärares sätt att undervisa skickligare kan påverka elevernas kunskapsresultat och skolkulturen i Sverige, berättar Bitr. Prof. Marcus Samuelsson.
Seminarium vid Linköpings Universitet Sal I:207 (Forskaren) samt via webben
– 500 observationer i alla klassrum på 30 skolor visar på utbredda och okända brister i undervisningen
– Systematiska observationer och didaktiska samtal leder till att alla lärares undervisning utvecklas och blir bättre
Datum/tid: den 22 november
Forskningsbakgrund, genomförande, analys och resultat
Datum/tid: den 31 januari
Den färdiga rapporten presenteras och diskuteras

Observationsunderlaget Undervisningsskicklighet i praktiken (USiP) har utvecklats i en process med 2.500 systematiska lektionsobservationer. och didaktiska samtal med lärare. Nu har olika serier av data från det arbetet analyserats.
Anmäl dig här

Skicklig undervisning i varje klassrum